Sosiale medier og plattformer – Politisk påvirkningskraft

I dette blogginnlegget skal jeg kort fortelle om hvordan digitale plattformer kan utvikle, og påvirke handlinger. Gjennom dette blogginnlegget skal jeg snakke om ekkokamre og filterbobler, påvirkningskraft og dra opp angrepet i Kongressen i USA som et eksempel.

Vi mennesker er flokkdyr, og har alltid hatt et behov for å ha en form for tilhørighet. Tilhørighet fører til felleskap, og felleskap fører til tilfredstilhet. Digitale platformer har hatt en ekstrem stor vekst det siste tiåret, noe som har bidratt til at dette behovet hat blitt dekket. Idag er det mulig å finne alt på nettet, og en trenger nesten ikke å gå ut døren for å «Sosialisere seg», når en kan gjøre det digitalt via kommunikasjonskanaler enten skriftlig, lyd eller video. Disse kommunikasjonskanalene har en sterkt påvirkningskraft, og dette kan ofte endre holdinger, politiske meninger, religion og andre personlige ting.

En kommentar om “Sosiale medier og plattformer – Politisk påvirkningskraft

Legg igjen en kommentar til Kim Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *