How to: Google Ads

I dette blogginnlegget skal jeg vise med enkle steg hvordan du enkelt kan opprette din Google Ads kampanje. Google Ads blir hovedsakelig brukt for å øke synligheten din, og konvertere kunder. Det øker sannsynligheten for at du får flere besøkende på nettsiden din, og du har mulighet til å treffe mange folk uten at du trenger selv å bruke masse tid på det. Jeg skal vise hvordan du kan opprette og lage dine egne Google Ads på … enkle steg.

Steg1: Oprette en konto

Det første du må gjøre er å opprette en Google Ads konto, for å i det hele tatt starte. Du må også ha en nettside før du i det hele tatt kan starte med annonseringer, fordi hensikten er å dra til seg kunder til din nettside. Oprett en Google konto og sett i gang!

Steg 2: Hva er hovedmålet med annonseringen?

Hva er det du/dere ønsker å oppnå med annsoneringen. Det er Vedlig viktig å sette seg mål for hva som skal bli oppnådd, og hvordan det skal skje. Her er det tre ulike alternativer som kan bli valgt, ut ifra egne interesser og mål.

Skjermbildet

Steg 3: Betjener du kunder i området ditt?

Her skal du velge mellom at du enten betjener kundene dine fysisk, eller at det skjer gjennom nettet.

Steg 4: Oppgi bedriftsnavnet ditt

Her skal du oppgi navnet på bedriften du ønsker å promotere.

Steg 5: Hvilke nettside sendes folk til når de klikker på annonsen din?

Her må du lime in URL-linken din nettsiden din. Det er fordi de som ser annonsen din skal kunne trykke på den, og komme inn på nettsiden din.

Steg 6: Folk kommer hit etter at de har klikket på annonsen din.

I dette steget vil du/dere kunne se hvilke nettside de som trykker på annonsen kommer inn på. Her er det mulig å se hvordan det vil se ut med mobilenhet og datamaskin.

Steg 7: Her skriver du inn annonseteksten.

Her skal du skrive inn hva du ønsker på annonsen dine. De ulike overskriftene og beskrivelsen har du mulighet til å se hvordan blir i skjermen nede til høyre. Der kan du se hvordan annonsen din vil se ut, og du kan tilpasse og endre etter dine ønsker.

Steg 8: Legg til søkeordtema, så det kan finnes samsvar mellom annonsen din og brukeres søk.

Dette er ord, som skal koble kunder opp mot annonsen din. Det vil i praksis si at når noen søker et ord som er relatert til nettbutikken din, skal annonsen din treffe de.

Steg 9: Sørg for at annonsen din vises på de rette stedene

I dette steget har du muligheten til å velge hvor du ønsker at annonsen din skal være synlig. Du har muligheten til å gjøre dette på 2 måter: annonser i område rundt en adresse, eller annonser på bestemte områder. Dette er for å optimalisere annonser din, slik at du kan treffe riktig mennesker. Eks: Hvis du har en liten salong, så ønsker du ikke å annonserer for folk i Australia, men kun i området du bor i.

Steg 10: Fastsett et budsjett du kan oppnå de ønskede resultatene med

Å sette seg et budsjett er ekstremt viktig når du skal lage en annonse. Du har muligheten til å velge hvor mye du ønsker å bruke. Dette påvirker for eksempel hvor mange mennesker du treffer og hvor lenge annonser din skal vare. Det er jo slik at Google Ads baserer seg på at du betaler hver gang noen trykker på annonsen din.

Steg 11: Se over kampanjen og skjekk at alt stemmer

Når du har gjennomført alle stegene, kan du se over alt sammen. Dette er bare for å dobbeltksjkke at alt du har gjort i de tidligere stegene stemmer.

Steg 12: Bekreft betalingsopplysningene

Kilder:

Bildene er skjermdump fra Google Ads.

https://ads.google.com/intl/no_no/getstarted/?subid=no-no-ha-aw-bk-c-bau!o3~Cj0KCQjwwLKFBhDPARIsAPzPi-KBY6y9iG8SfKflkfse-lQ4Xg79V1hiUbzowrmm86q7EV_-YXqMiusaAvzKEALw_wcB~116542081618~kwd-94527731~11853311507~486564218839&utm_source=aw&utm_medium=ha&utm_campaign=no-no-ha-aw-bk-c-bau!o3~Cj0KCQjwwLKFBhDPARIsAPzPi-KBY6y9iG8SfKflkfse-lQ4Xg79V1hiUbzowrmm86q7EV_-YXqMiusaAvzKEALw_wcB~116542081618~kwd-94527731~11853311507~486564218839&gclid=Cj0KCQjwwLKFBhDPARIsAPzPi-KBY6y9iG8SfKflkfse-lQ4Xg79V1hiUbzowrmm86q7EV_-YXqMiusaAvzKEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *