De mest effektive Digitale Markedsføringskanalene i 2021

Det siste året har vært preget av Covid 19, noe som har gjort at bedrifter og orgasnisjoner er tvunget til å digitaliserer seg. Resultatet av denne digitaliseringer har gjort at bedrifter og organsijoner har opprettet nettbutikker eller optimalisert den nåværende nettbutikken de har. Det har derfor aldri vært viktigere å velge ut markedsføringkslaer som passer best for din bedrift. I dette blogginnlegget skal jeg nettop ta for meg dette. Hvilke markedsføingskalanler som kan bidra til å synliggjøre, og ikke minst konvertere kunder til din bedrift eller orgasisjon? Hvilke kanal har jeg opplveds om mest effektiv? Hvordan kan du klare det i 2021?

Sosiale medier er et av de sterkeste verktøyene i verden for tiden. Ved å være aktiv her, kan de nå ut til et helt nytt segment, og klare å videreføre budskapet og produktet eller tjenesten de tilbyr.

Hva er en markedsføringkanal?

En markedsførings kanal kan enkelt forklares som en kanal en tar i bruk av, for å videreføre produktet eller tjenesten ut til en potensiell kunde. Det finnes flere ulike måter å gjøre dette på, idag kan vi se produkter eller tjenester på reklame på tv, i aviser, på nettsider eller sosiale medier. I dag er den mest aktuelle markedsførinskanalen Sosiale medier. Dette er som sagt et av de største markedsføignskanalen vi har idag. Det har utviklet seg til å bli et sterk verktøy, ettersom de kan nå ut til en stor mengde med folk om gangen. Covid 19 har også bidratt til at veksten av markedsføring på sosiale medier, har blitt en stor del av dagens markedsføring.

https://pixabay.com/no/illustrations/sosiale-medier-facebook-6231355/

Hvilke markedsføingskalanler som kan bidra til å synliggjøre?

Det å kunne klare å formidle et produkt eller en tjeneste i seg selv er utrolig vanskelig. Det er derfor utrolig viktig å kunne selektere og vurdere hvilke sosiale plattformer som er mest effektivt for bedriften eller organisasjoner. Utifra målgruppe og hensikt bak markedsføringen, er mulighetene uendelige. Det finnes mange ulike plattformer å velge mellom, men forutsetningene for å lykkes er å bruke de store sosiale platformene som: Instagram, Snapchat, Tik Tok og Youtube.

Hvilke kanal har jeg opplved om mest effektiv?

Hvis dere har fulgt med på bloggen min en stund, så vet dere nok allerde at jeg og min gruppe har oprettet en nettbutikk. (Dette kan dere lese om her) Etter p ha funnet ut hvilke produkt vi skulle selge, var det viktig å finne ut hvilke kanal vi skulle bruke etter hvilke målgrupper vi sikter mot. Dette er det første en bedrift eller en organisasjon må gjøre før de velger kanal. Ettersom vi hadde et ungt publikum, ønsket vi å rette oss mot de store sosiale mediene som Instagram og Tik Tok. Dette er to plattformer hvor det er lett å treffe mange kunder om gangen, og forutsetinger for viral sperringer er større enn andre platformer. I 2021 føler jeg at disse to plattformene avhengige av produkt, er de mest effektive i 2021. Her har du muligheten til å fremstille noe i form av video eller bilder, og du har muligheten til å treffe mange om gangen. Det som kan være ganske krevende, er å kunne differensiere seg fra tusenvis av andre som prøver det samme som deg. Det er derfor viktig å planlegge godt, og alltid vise aktivitet inne på brukeren. Dette kan være å legge ut innlegg enhver dag, og øke interesse ved å legge ut rabatter og kampanjer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *